In life, unlike chess, the game continues after checkmate.

(Hayatta, satrancın aksine, oyun şah-mattan sonra da devam eder.)

1 Eylül 2016 Perşembe

Ölüler yaşayanlardan daha çok çiçek alıyor bu hayatta.


      Herkesin var bir hayali var bir hayal kahramanı…Adem ile Havva Kerem ile Asli

Havva'nın kahramanı Adem miydi bilmiyorum ya da Asli gerçekten Kerem'i mi seçti yoksa acısını dindirmek için bir liman mıydı Kerem...? Ama kitaplara geçtiler ister liman ister kahraman..

“Kaderci” biri olmadım Yaşadığın her şeyin sen hakettiğin için başına geldiğine inanırım..  Yaptığın her hareketin bir bedelinin olduğuna, kimsenin etliğe sütlüğe dokunmadan çok uzaklaşamayacağına inanırım.


Öyle inandım, belki de öyle ayakta kaldım. Hayatın adil olduğuna inandım hep.

İçeride bir yerde bedelin ödediği “O” günü düşündüm. Bu yüzden kimi zaman çoğu insana o kadar üzülmedim. Ölüm gibi hastalık gibi büyük acılardan, büyük olaylardan bahsetmiyorum elbette

Birini üzdüyseniz, üzüleceksiniz kaçarı yok diyorum

Zaten kendinden kaçamazsın...her gittiğin yerde bulur kendin seni varlığını tekrar tekrar çarpar yüzüne acıyla irkilip kendine gelirsin sonunda...gidecek başka hiçbir yer yoktur.....yinede yollara vurursun kendini

Yolculuk esas ne zaman başlar...? Tren düdüğünü çaldığında mı,? şoför kontağı çevirdiğinde mi...? iskeleden palamarlar atıldığında, yada tekerlekler yerden kesildiğinde mi...? Yoksa çin atasözündeki gibi "ilk adımda" mı...? ne zaman başlar yolculuklarımız.,?

Bilen bilir, yolculuk denilen şey, karar verdiğiniz zaman değil, yola çıktığınız sırada da değil, ikisinin arasında bir yerde, hazırlıklara giriştiğiniz an başlar.......bir sesin peşinden yollara düşülebileceği gibi, bir şeklin, bir suretin hatta bir kokunun peşinde dolaşanlar olduğu da söylenir. mümkündür. yeterki insan yolunu kendi izinde aramasın... aslolan yola çıkmaktır. aslolan aramaktır. yanıtları bulmaktan çok, soruları çoğaltmaktır...

Yürümeye devam edersin inceden. Bazıları yeni bir yolda yürümeye başlar, bazıları eskisinde devam eder. Ama harekete başlarsın

Bir şey olur en çok neye güldüğünü hatırlarsın. Hikayen canlanır gözünde. “Ben neler yapıyordum aslında” dersin. “Sadece benim yapabildiğim şeyler vardı onları niye yapmıyorum artık” dersin.

Sonra bir şey daha olur “nereden nereye” dersin.....Sahip olduklarını düşünürsün, neye ihtiyacın olduğunu düşünürsün.

İhtiyacın olan şey için mi üzülüyorsun, sahip olduğun şeyi kaybettiğin için mi ağlıyorsun tartarsın kafanda.

Bir sabah uyanırsın. Daha güzel görürsün kendini aynada. Dışarda güneş olmasa da olur.

Evet yanlış duymadın, bu kadar şey tek bir sabah içindir. O sabaha gelene kadar kimisi için yıllar geçer, kimisi için aylar haftalar. Ama o sabah var. Her şeyin daha iyi olduğu o sabah var.

Artık hazırsındır yeniden anlatmaya, yeniden dinlemeye.

İşte o gün de tam böyle oldu. Bir yıldız kaydı bir Eşkiya daha iyileşti. Pişman olmaktansa, minnet duymayı seçti biri daha.

Ölüler yaşayanlardan daha çok çiçek alıyor bu hayatta. Çünkü pişmanlık minnetten daha güçlü bir duygu maalesef...........Hepinize ne yaşıyorsanız geçmiş olsun, hepsi ge'çicek'
4. CTRL+F yardımıyla

1 yorum:

  1. blog keşif etkinliğinden geldim , bende beklerim... sevgiler....
    wwww.soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil