In life, unlike chess, the game continues after checkmate.

(Hayatta, satrancın aksine, oyun şah-mattan sonra da devam eder.)

3 Mart 2017 Cuma

Gamzenden Öpüyorum.

         Susalım dedim sana, bunun bir önemi yok mu,,,,,,,,?

Susalım çünkü kafam bozuk, bi nedeni de yok. varsa da bilince çıkmadı henüz.
Susabilseydik konuşabilecektik mesela belki şimdi. O an için susmak çok kıymetliydi. şimdiyse zoraki bir sükûnet araya girdi. bazen beni anlayabilmeni hiçbir şeyi istemediğim kadar istiyorum…

Ne yaptığımı pek bilmiyorum bazı bazı günün muhtelif anlarında. öyle bir ana denk gelme istiyorum.
Sende de oluyordur mutlaka ya da çevre çeperimde, zaman zaman sebepsizce ve hiçbir şey demeden kendini balkondan aşağıya bırakmayı isteyen tek kişi olduğumu düşünmek istemiyorum.

Diyecek bir şeyim olmadığı için değil, tam tersine, hiçbir şey o anı bozmasın istiyorum. düşünmeye başladığımda hiçbir şey yapamıyorum. Ben düşündüğümde hep çok yüksek yerlerden düşüyorum belki de bu yüzden çok yüksek bir yerden düşüp artık düşünmek istemiyorum.

Aslında senle ilgili değil, daha çok benimle ilgili bu durum. bildiklerimi unutmuşum ve çok yavaş öğreniyorum. bu arada yoruluyorum, yoruyorum. neden bu kadar güvensiz olduğuma dair tek bir neden istesen kendinle ilgili, veremem biliyorum. Ne kadar ayıp…! gerçekten kötü bir insanım sanırım.

Şimdiden pişman oldum söylediğime… söylediğime pişman oldum….! başka şeyler düşünüp, bambaşka şeyler söylüyorum. beynime suç atmak gibi olmasın ama ağzımla arasında hep bir uyumsuzluk süregeliyor. engel olamıyorum. bunu yapmanın daha kolay yolları var onu da biliyorum ama sanırım bugün biraz melankoliğim. bu yazıyı bile sen bil diye değil, ben bileyim diye yazıyorum.

Yalnızlık başladı ya birkaç saat önce, o andan beri hiç durmadı kafamdaki borazanlar. Hatta itiraf edeyim ondan çok önce başlamıştı, galiba delirmemi o sesler kolaylaştırdı. Ama sen nereden bileceksin tabi borazanları,,,,,,,,,,,,,?


Ayrıca bilsen ne olacak senin de kendine ait çalgıların yok mu sanki kafanda,,,,,,,,,? Dünya benden ibaretmiş gibi benlik bir nedenle senlik bir durumu değiştirmeye çalışıyorum. ne kadar anlamsız,,,! kızdım kendime, öyle böyle değil hem de. bırak dağınık kalsın değil mi,,,,,,,,,? bırak bi zamanı gelsin. bi aceleci olma, bi dinle… anlamaya çalış. ya da büyütme. dediğim gibi başarısız bir öğrenciyim ben. borazanlar bir sussa, başımın ağrısı bir geçse bir de gözlüklerimi taksam da netleşse ortalık… çok geç.

İyiden doğan kötülük en kötüsü sanırım. bokunu çıkartacak kadar sevmek gibi mesela. hâlbuki daha az olsa kazanan taraf olursun. ama benim böyle bir kaygım yok. hissettiğim gibi olmak isterim ben. doğruya doğru her anım böyle değil, ama bazen bir şeylerin sahibi olduğum sanrısına kapılıyorum galiba. bizim gibi insanlar için acı verici bir durum bu. belki de kendim o kadar net değilim, belki de ben kötü fikirliyim ve herkesi kendim gibi görüyorum. belki de doğallığında gelişen, olması normal şeylere hiç olmaması gerekirmiş gibi bakıp ikiyüzlülük yapıyorum. hepsi biraz doğru. hepsi biraz yanlış. bol keseden konuşmak doğru değil. hele süslü cümlelerle yaptığına mazeret bulma çabası… yere döktüğün pisliğin üstünü bir bezle kapatmaya çalışmaya benziyor.

Haksız değilim çünkü kendimce geçerli nedenlerim var. haksızım çünkü bu nedenler geçerli ama yöntem yanlış. haksızsın çünkü umursamazsın. haklısın çünkü kendinsin. haklı haksız ararsak haksız oluruz çünkü mesele bu değil. sevdalık ne idüğü belirsiz bir yol gibi. eğimi yüksek tutarsan hep fazla enerji harcaman gerekir. daha hızlı yükselirsin ama daha çok durusun. kimi zaman vazgeçip iniverirsin o yokuşu. (yokuşlardan korkarım.) eğimi yok sayıp düz bir yol çizersen kendine, yorulana kadar daha uzun mesafe katedersin ama bir süre sonra hep aynı yolda yürüyor, hiç ilerleyemiyormuş gibi hissedersin. alışkanlıktan devam ettiğin yolunda, sonunda varacağın noktanın da senin için pek bir önemi kalmaz. diyelim ki inişli çıkışlı, zigzaglı bir yol seçtin kendine. bu sefer de zor olur. çetin bir insan olman gerekir. burnunun dibine gelene kadar varacağın yeri hiç göremeyebilirsin. çıkarken küfredip, inerken kendini boşa alabilirsin. sürekli sağa sola dönmekten yorulup umutsuzluğa kapılabilirsin. tüm bunların ötesinde asıl soru şu ki, varacağın yerde rahat edebilecek misin,,,,?

O yolu aynen geri dönmek de var. tam hedefe yaklaşmışken tali bir yola girmek de var. daha kötüsü söyle ayağını uzatıp iyice bi dinlenemeden tekrar yola koyulmak da var. var da var işte… bir de zevk için, sağlık için yapılan yürüyüşler var ki orada yolun kolay yürünür olmasından başka bir şeyin önemi yok sanırım. ama pek tavsiye etmem

En iyisi biz kendimize bir araba bulalım. atalım birkaç bir şey arkasına ve nereye gideceğimizi, hangi yoldan gideceğimizi hesaplamadan çıkalım yola. mutlu bir yol macerası olsun, ne kadar süreceği bilinmeyen. sıkılırsak sen inersin arabadan, bilmediğim bir yolda tek başıma kalmak istemem. gerçi araba kullanmayı da bilmiyorum ama… bir yolunu buluruz.

Bu yazıya başlarken nerede, şimdi neredeyim… önümüz yaz, havalar güzel. gel seninle yapabildiğimiz zaman güzel şeyler yapalım, yapamadığımız zamanlarıysa sorgulamayalım. ne kadar olursa o kadar işte. olmayan şeyleri dert etmek olabilecek olanların önünü kesebiliyor. bunu bütün hayatım boyunca bildim ancak uygulayamadım. bana yardım et, biz seninle bunu yapalım. bana yardım et çünkü ben bir anda saçma sapan şeyler düşünüp, saçma sapan şeyler yapabilecek bir insanım. kendimden korkuyorum. bana yardım et çünkü bu aralar yardımınla bir şeyleri değiştirebileceğime inanıyorum. daha önce bunun imkansız olduğunu düşünürdüm. kendimi rahat bırakmama yardım edersen seni de rahat bırakabilirim. 

İşte böyle. ne de uzun ve anlamsız bir yazı yazdım. ama bunu yazmasaydım hala kendi kendime oturmuş somurtuyor olacaktım. şimdi yüzümde bir gülücük var. etkisi sabaha kadar sürer herhalde. umarım bana yardımcı olursun.

Gamzenden öpüyorum.

                                             2 Mart 2017     02.15
4. CTRL+F yardımıyla

3 yorum:

  1. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum :) www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :) http://kendinigelistiir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu izlemeye aldım ve sizi de o değerli yorumlarınızla bloğuma bekliyorum :) https://geceninfisiltisi1.blogspot.com/

    YanıtlaSil